Blog pro rodinu a přátele, aby si mohli číst, co zažíváme.


Krásný káry



(28.9.2015 Phoenix, 39°C, jasno)

Dneska tu mám něco pro milovníky krásných aut. O víkendu jsme totiž navštívili akci v Prescottu - 9th Annual 2015 Historic Prescott Corvette Car Show. Jak název napovídá, jednalo se o přehlídku aut značky Chevrolet Corvette. Nádherná sportovní auta. 😍 Výtěžek z akce putoval místnímu hasičskému sboru a bylo zde vystaveno kolem 250 aut.

Hasiči s vystavováním aut nesměli být pozadu
Jako vždy se Péťovi nechtělo. Že prý se bude učit. 😩 Ale já ho mám prokouknutýho, prostě je to lenoch a nikam se mu nechce. Stejně by se učil maximálně hodinu a jinak by pařil na PC nebo koukal na seriály. Takže jsem prostě zavelela a jelo se. 😉 Po delší době jsem řídila já, abych se do toho zase vpravila. Od té doby, co máme půjčenýho Dodge Chargera, jsem řídila snad jen dvakrát. Přece jen je to hodně velký auto a já začátečník mám trochu problém se s ním všude vejít. Ale nesmím vyměknout, takže se snažím. 😊

Jeli jsme naší oblíbenou vedlejší cestou, krásnou přírodou, plnou zákrut. Po hlavní je to nuda. 😉 Docela mi to šlo, tentokrát jsem jenom trochu hůř zvládla kruháče. Jeden jsem projela moc rychle (skoro po dvou kolech 😄), druhý zase moc pomalu, no a na třetím jsem málem škrkla o středový ostrůvek. 😎 Ale jinak dobrý. Všichni jsme živí, takže to nakonec až tak hrozný nebylo. V točkách jsem to předala Péťovi, on si to víc užívá. Už po cestě jsme pár Corvett potkali. No a taky jednoho policajta. Chvíli to vypadalo, že nás zase bude stavět, ale naštěstí si to rozmyslel. Uffff. 😌

Chvíli jsme hledali místo na zaparkování, návštěvníků bylo opravdu hodně, a kousek dál od centra jsme uspěli. Neva, to dojdem.  Nejsme přece shnilí. 😉 Na jedné křižovatce mě zaujal „držeč cedule“. To je takový to zaměstnání, jak stojíte na rohu s reklamní cedulí. Tady je zvykem, že s ní dělají různá alotria. Motají s ní, hází, různě poskakují a tak. Dokonce mám pocit, že je na toto i nějaká soutěž. Tenhle držeč byl ale unikátní, protože takové zapálení do práce se jen tak nevidí. Měl na sobě kostým párku v rohlíku, pouštěl si písničky a tancoval na ně. A to se vší vervou. Úplně nejvíc prožíval Single Lady od Beyonce. Z fleku by jí mohl jít dělat taneční doprovod. 😄

Pak už jsme se ale vmísili do davu a prohlíželi. Já sporťáky nikdy moc nemusela, ale moc se mi to líbilo. Tolik krásných aut na jednom místě, všechny napucovaný, některý s otevřeným motorem (taky  napucovaným 😉), některý nový, jiný starý. Mně se teda víc líbily ty nový, na veterány moc nejsem. U auta většinou seděl majitel, kdyby se chtěl někdo na něco zeptat. Měli radost, když se někdo zrovna o to jejich autíčko zajímal. Sahat nebo nedej bože sednout dovnitř se ale nesmělo. Majitelé jsou na to docela hákliví. 😄

Výběr těch nejhezčích
....
...
Našel jsem na zemi klíčky, můžeme frčet. 😁
Musíme to pořádně očíhnout
Nejsem žádný odborník, jen obyčejná ženská, takže žádný konkrétní technický údaje ode mě nedostanete. Jen vám můžu říct, že nejvíc se mi líbily modrý, šedý a pak bílý auta. No a pak mě vždycky zaujaly nějaký zvláštnosti. Třeba jedno auto mělo za oknem certifikát za nejrychlejší jízdu, a to 196,5 mil za hodinu, tj. zhruba 316 km/h. 😲 Jiné zase mělo na kapotě modýlek autíčka – zmenšenou kopii toho velkýho. No a nebo měli třeba různé plyšové spolujezdce, vlaječky, cigáro v chladiči (umělý), maskoty sportovních týmů, … Nejvíc mě rozesmála cedule, že na auto se nesmí lehat, ledaže byste byli nazí. 😄 Je mě jasný, že si představují nějakou mladou slečnu, jak se jim nahatá válí po kapotě. Ale zajímalo by mě, jak by se tvářili, kdyby tam došel nějaký tlustý starý chlapík a chtěl si na to auto lehnout. To by asi moc šťastní nebyli. 😉

Spolujezdec
Stringray
Když jeden spolujezdec nestačí
Zmenšenina
A ještě jedna zvláštnost. Průměrný věk majitelů byl tak 70 let. 😲 V ČR mají sporťáky hlavně mlaďoši, co si potřebujou trochu pohonit ego a zamachrovat před kočkama, ale tady je to spíš takový pohodový zájem. Oni si to auto koupí na důchod, jezdí v něm na vyjížďky, žádná divočina, denně ho pucujou v garáži, aby na něm nebylo ani smítko a pak ho jedou hrdě ukázat na výstavu. Spousta z nich má tento koníček společný s manželkou, možná že dokonce většina z nich. Proto jsem se pak ani nedivila, když jsem viděla fotku s názvem Diva Corvette (only for girls). No, girls je děvče, ale na té fotce bylo místo nějakých vyprsených slečen asi 20 sedmdesátiletých paní. 😄Jako proč ne? 😉

Ke konci jsme ještě potkali Péťovýho kolegu z práce, co je teď učí v té akademii. On má právě taky Corvettu a tu akci jim doporučil. Tak jsme si s ním chvíli povídali. Byl rád, že se nám auto líbí a prozradil i kolik stálo. 😱 Takže Péťo šup šup do práce a za pár let (možná desetiletí) si ho budeme moct koupit taky. 😎

1 komentář: