Blog pro rodinu a přátele, aby si mohli číst, co zažíváme.


Broskve, kam se podíváš



(20.5.2015 Phoenix, 29°C, jasno)

Pro tento víkend jsem zvolila speciální akci. Pravou americkou. Ježdění po přírodě musíme taky proložit nějakým kulturním zážitkem. Takže když přišel letáček, že se koná Broskvový festival, měla jsem o programu na neděli jasno. 😊 Festival pořádala rodinná firma Schnepf Farm, která tady v Phoenixu hospodaří už od 60. let. Za tu dobu se z malé farmičky stala obří farma, kde najdete ovoce (broskve, meruňky, citrusy, třešně,…), zeleninu (brambory, kukuřice, zelí, rajčata,…) a chovají i nějaká zvířata. V sezóně (což u broskví je v Phoenixu právě květen) zde funguje samosběr. Farma je největším pěstitelem broskví v Arizoně a ročně ji při různých akcích navštíví více než čtvrt milionu lidí.


Jeli jsme asi hodinu a půl přes celý Phoenix. Na poslední křižovatce řídili dopravu policajti, takže mi došlo, že moje představy o velikosti akce asi nebudou správné. Myslela jsem si, že tam bude třeba 100-200 lidí, nějaký ten stánek s ochutnávkama, kolotoč pro děcka a stánek s broskvemi. To jsem se ale pořádně spletla. Jen na parkování byly vyčleněný 4 obrovský louky. 😲 My jsme stáli na 3. louce hodně vzadu, protože jsme přijeli „až“ v půl 11. Lidí tam bylo mrak. Těžko říct, kolik přesně, ale tipla bych klidně tak 12000. 😲 Možná víc. Nedokážu odhadnout.

Péťa se nechává změřit od prasete
Nejprve jsme si celý areál obšlápli, abychom věděli, co tam všechno je. Bylo tam spousta stánků s různýma domácíma výrobkama, pódium s živou hudbou (nějaká místní kapela), stánek s palačinkama, stan s ochutnávkama a prodejem výrobků z farmy, stánky s občerstvením (samozřejmě burgery, hotdogy a popcorn), střelnice, vláček, kolotoče (i karusel), horská dráha, skákací hrad, výběhy se zvířátkama a další a další věci.

Péťa se zvířátky
Protože už byl čas oběda a měla jsem hlad, zařadili jsme se do fronty na palačinky. Taky jsme se obávali, aby na nás ještě nějaká zbyly. 😕 Ale žádný strachy, tady jsou na velký davy připravený a všechno šlape, jak po másle. Palačinek najednou smažili asi 40, jedna paní vybírala objednávky, další dávala přílohy, jiná vybírala peníze. Byli jsme cca 150., ale šlo to rychle, takže tak za čtvrt hodiny už jsme byli na řadě. Dali jsme si jeden velký nášup za 12 dolarů dohromady, což představovalo dvě opravdu obrovský palačinky, broskve, šlehačku, džusík a bůhví proč dva karbanátky. Zajímavé, karbanátky s palačinkou jsem ještě nikdy neochutnala. Míst k sezení bylo dost, akorát nás dost otravovaly muchy. Bylo to moc dobré, i s tím karbanátkem. Ale po půlce první palačinky jsem už byla nacpaná až po uši. Péťa natlačil zhruba jednu celou, ale taky už víc nezvládl.

Obídek
Pak jsme si ve stánku koupili pár broskví a taky jsem si pohladila kůzlátko. Bylo krásně hebké. 😊 Abychom si užili nějaký atrakce, zařadili jsme se do fronty na projížďku (Hay ride). Za asi 10 minut přijel traktor, táhl vůz a na něm byly balíky slámy potažený nějakou látkou. Vyvezl nás do sadu, abychom viděli, co tam všechno pěstují. Kdo chtěl, mohl si jít i na samosběr. My už jsme broskve měli, tak jsme se vydali na prohlídku zvířátek. 😊 Měli vystavený ovce, kozy, muflony, oslíka, krávu, býka, králíčka, slepice, pávy, prasátka. Snad jsem na nějaký zvířátko nezapomněla. Nakonec jsme se ještě stavili v ochutnávkovém stanu a koupili si dvě marmelády, jednu čistě broskvovou a jednu broskvovo-borůvkovou. Snad budou dobrý, za ty nekřesťanský peníze (jedna za 8 dolarů). 😉 Cestou domů jsem se ještě fotila u ohrady s býčkama, ale radši rychle, protože mi začali věnovat nějak moc velkou pozornost.

Na tomhle jsme jeli
Byl to príma výlet a moc se nám to líbilo. I když je tady spousta věcí, který mě štvou (např. úplně nenávidím naši myčku 😠 ), tak na pořádání akcí jsou fakt machři. Všechno je promyšlený, organizovaný, nechybí dostatek záchodů, parkovacích míst, míst k sezení, odpadkových košů. Každý je milý, ochotný. Třeba pán s tím kůzletem se se mnou klidně vyfotil a ještě se usmíval, jako že od toho je přece tady. A musím ocenit i chování návštěvníků. Nikdo se netlačí, nepředbíhá, spořádaně čekají, až na ně přijde řada. A pozor! Jsou i pozoruhodně čestní. V ochutnávkovém stanu si za dolar koupili 6 lístků, na stolech u každého výrobku byly nachystaný jednohubkový ochutnávky a miska na lístky a nikdo to nehlídal. Sledovala jsem to s úžasem asi 10 minut, než Péťa vystál frontu na ty marmelády. A úplně každý (!) po ochutnání odevzdal lístek do misky. Už vidím v Čechách, když by nikdo nehlídal, jak by byl stánek za chviličku vyžranej a lístek by dalo jen pár čestňáků jako třeba já. 😞 Škoda, ale třeba k tomu u nás taky jednou dojdeme.

Foto s kůzletem a pánem zdarma 😊
Úlovek

3 komentáře:

  1. vypadá to jako príma akce :) Přesně jak píšeš, amíci to mají prostě všechno zmáknutý od A do Z. Navíc jsou spořádaný a čestný. Nikdy se mi nestalo, že by někdo předbíhal nebo se někam tlačil. Nevím proč to u nás nejde :(
    Palačinky s karbošem jsou teda dost šílený :) Amíci holt musí mít ke všemu maso :)
    A pán s kůzletem je typickej farmářskej fešák ;)

    OdpovědětVymazat