Blog pro rodinu a přátele, aby si mohli číst, co zažíváme.


Den nezávislosti aneb My jsme tááááák strašně hrdí, že žijeme v Americe ;-)



(13.7.2015 Phoenix, 41°C, jasno)

Největší americký svátek je Den nezávislosti (Independence Day), který se slaví 4. července. Nutno říct, že Amíci jsou opravdu hrdí na to, že jsou Amíci a s vervou tento den slaví. Kam se hrabou Vánoce. Na počest se konají velké oslavy a hlavně ohňostroje. Pro nás to hlavně znamenalo, že Péťa nemusel v pátek do práce. 😄 Funguje tady totiž príma věc, že když svátek připadne na víkend, jako třeba teď na sobotu, nahradí se volno v pátek nebo v pondělí.

Některé oslavy se konaly už 2. a 3. července. Měli jsme v plánu na jednu takovou jít, ale samozřejmě Péťa přišel hoooodně pozdě z práce, takže se nešlo nikam. 😡 Musela jsem si počkat až přímo na 4. Jinak mě trochu zklamala absence výzdoby. Na to, jak je tento svátek brán vážně, tak kde nic, tu nic. Čekala jsem, že všude budou vlajky a všechna možná výzdoba v amerických barvách, ale až na pár vyjímek nic.

Z asi dvaceti akcí, které se konaly v Phoenixu a okolí, jsme si vybrali oslavu v části města Mesa. Začínala v 6 odpoledne, takže jsme si ještě mohli užít báječný pořad v televizi, který měl asi 5 hodin a spočíval v tom, že tam všichni možný lidi mluvili o tom, proč jsou hrdí, že jsou Američané. 😮 Ani jedno oko nezůstalo suché. 😉 Samozřejmě Amerika je země neomezených možností (jak pro koho), svobody (neřekla bych), má nejlepší a největší armádu na světě (abyste se nedivili), má nejkrásnější roztleskávačky (ale zato normální fotbal hrát neumíte). 😁 A pozor! USA je podle jednoho pána, který má ve „Snídani s KTV“ politicko-ekonomické okénko (takže by člověk předpokládal, že aspoň nějaké znalosti o světě má) jedna z mála zemí, kde jsou splachovací záchody a vodovod zavedený v trubkách do domu. 😲 No jasně, my chodíme pro vodu s kýblem do potoka a ser.me na hnojišti. 😉 Možná si myslíte, že si dělal srandu, ale bohužel to myslel smrtelně vážně. Péťu to rozčílilo, mě spíš udivilo, že někdo takovýhle může vystupovat v televizi.

Naštěstí jsme pořad nemuseli shlédnout celý, půl hodiny vymývání mozků nám stačilo. 😉 Takže jsme se konečně vypravili na místo. Protože jsme přijeli celkem brzy, v pohodě jsme zaparkovali. Při vstupu nám prohlídli batůžky a šli jsme prozkoumat areál. Byly tam tři pódia, na každém hrály jiné kapely, stánky s občerstvením, atrakce pro děcka (klouzačky, skákací hrad, splash park,…), výstava vojenské techniky a výstava pravých amerických aut. Co jsem hodně ocenila, byly mlžný větráky. Když už bylo člověku opravdu nesnesitelný vedro, mohl se u nich krásně osvěžit. 😌

Príma ochlazení
Po průzkumu jsme si koupili předražený burgr a rozložili si deku u jednoho pódia. Hrála kapela The Big Zephyr. Ta se nám moc líbila, byla to taková pravá americká skupina, věkový průměr 55, hráli country/pop/rock, vydrželi v tom hicu pařit celý dvě hodiny bez přestávky. Nezpívali falešně a vypadali, že je to fakt baví. Nás to bavilo taky. Byli fakt super. 👍 Po nich nastoupila druhá skupina, bohužel jsem zapomněla název. Ta už tak dobrá nebyla. Byli to mlaďoši, po každé půlhodině zpívání měli 20 minut přestávku a hlavní zpěvačka si svoje místo vysloužila spíš vzhledem než zpěvem. 😉 Když těsně před ohňostrojem zpívala od Katy Perry písničku Firework, měla jsem pocit, že jí musím jít pomoct zpívat. A kdo mě někdy slyšel pět, musí vědět, že to už jsem musela být opravdu zoufalá, páč zpěv opravdu není moje nejsilnější stránka. Bohužel, slyším až moc dobře. 😁

Dědulové pařili jak zamlada
Pohodička
Ve tři čtvrtě na 10 začaly ohňostroje a trvaly snad půl hodiny. Pouštěli k nim samý písničky o Americe, akorát hymny jsme se nedočkali. Nejlepší bylo, když pustili „Born in the USA“. Jsme se tak rozhlídli po obecenstvu plným Mexíků a všech možných dalších přistěhovalců a říkali si, kdopak si asi tuhle písničku může s klidným svědomím zazpívat. Moc jich asi nebude.😉

Celkově se mi akce moc líbila. Hlavně ta první kapela. To byl takový pravý americký zážitek. Taky se mi líbí, že nikdo nedělal bordel. Tím, že je na veřejnosti zákaz pití alkoholu, tak nikde nedělají ostudu vyřvávající a potácející se opilci. Taky se v celém areálu nesmělo kouřit, i když to byla venkovní akce, za což já zapřisáhlý nekuřák dávám jedničku s hvězdičkou. 🏆 Prostě taková pokojná rodinná akce. Kdo chtěl, tak si zatancoval, třeba přímo na dece. Kdo nechtěl, tak jen poslouchal. Taky se mi tady líbí, že lidi po sobě uklízí. Nevidíte, že by někdo hodil flašku od pití na zem. V tomhle směru se máme od Američanů ještě co učit. Ale to vymývání mozků by si mohli odpustit. I když pro nezúčastněného pozorovatele je docela sranda, co dokážou vyplodit za moudra.😉

2 komentáře:

  1. Výjimka, nikoli vyjímka. Jímka je žumpa ;-).

    K třetímu odstavci bych doplnila, že ve světě, nebo aspoň u nás jsou Američané všeobecně (zejména kvůli jejich školství, kauzám se sušením kočky v mikrovlnce a žaloby McDonald's, že se po jejich jídle tloustne) považováni za hlupáky (o hledání ČR v mapě ani nemluvě), takže jaký div, že tvrdí, že jsou jednou z mála zemí, kde je splachovací WC? :-) Mimochodem ty jim rozumíš, že koukáš na jejich pořady?

    Mlžný větráky? To na tebe fouká drobně rozstříknutou vodu?

    Tak to je hodně dobrý - nesmět kouřit na otevřeném prostranství, to by se mi líbilo. Zákaz alkoholu - pokud by se týkal piva - by mě moc nepotěšil, protože pivo (hl. pšeničák) je nejlepší venku v parném létě a někde v hezkém prostředí.

    Jo, naučit se po sobě uklízet, v tom máme ještě velkou mezeru.

    OdpovědětVymazat
    Odpovědi
    1. Já jsem nikdy slovo výjimka neměla ráda, protože je prostě divný a nikdo ho tak ani neříká. Takže pokud nepíšu oficiální dokument, tak pro mě je to prostě vyjímka. :-P

      Jj, rozumím docela dobře. S mluvením je to horší. ;-)

      Mlžný větráky rozstřikují studenou vodu, ale jen úplně málo, aby pak člověk nebyl mokrý, ale jen osvěžený.

      Vymazat