Blog pro rodinu a přátele, aby si mohli číst, co zažíváme.


Tadydádydá……to je konec!


(26.6.2018 Hrušovany u Brna, 20°C, jasno)

Všechno jednou končí a i naše dobrodružství po téměř dvou letech dospělo do konce. Už nás nečekal žádný výlet, jen úklid, balení, zařizování a let domů. Původně jsem si myslela, jak si projdu všechna teď už známá místa, jak se s nima rozloučím, naposledy nasaju tu atmosféru, možná si i trochu poplaču (nakonec jsem víc sentimentální teď, až když to píšu 😉), ale všechno bylo jinak. Odjezd byl stejně hektický jako náš příjezd sem, takže jsme poslední měsíc jeli jak tryskomyše a do letadla padli totálně vyřízení bez jakéhokoliv loučení. Ale možná taky dobře, aspoň jsem zbytečně nedrásala svou citlivou dušičku.😉


I když jsme se celou dobu snažili nekupovat moc věcí, co se nedají odvézt, přece jen se nám jich spousta nahromadila. Dokoupili jsme si nějaké vybavení do kuchyně, pořídili jsme si měkčí matrace, chlaďák na cestování, židli k počítači a další a další nezbytnosti. Na prodej přes inzerát nejsme dost velcí obchodníci a všechno vyhodit nám zase bylo líto. Naštěstí jeden Péťův kolega zůstával dýl, tak jsme tak polovinu věcí dali jemu. Druhou polovinu jsme se rozhodli darovat, ať se poměje někdo chudý.

V Americe funguje síť prodejen Goodwill, kam můžete darovat cokoli nepotřebného, ať už je to oblečení, hračky, nábytek nebo kuchyňské spotřebiče. Obchod pak tyto věci prodává za velmi nízké ceny, které slouží pouze k pokrytí nákladů na chod (platy zaměstnanců, energie, údržba), ne k vytváření zisku. Nakupovat sem chodí sociálně slabší obyvatelé a samozřejmě pár lakotných Čechů. 😣 Docela jsem se styděla, když na grilovačce ostatní vykládali, co si tam všechno koupili a jak ušetřili. Fakt ostuda, vzhledem k tomu jaké příjmy mají. 😒

Kromě třídění věcí jsme se museli odhlásit ze všech služeb, který jsme předtím tak pracně zařizovali. Trochu problémy byly s prodlužováním nájmu, protože oni chtějí uzavřít smlouvu nejméně na půl roku, případně na rok, my potřebovali jen další 2 měsíce. Už to vypadalo, že budeme muset jít bydlet do hotelu, což by se nám moc nelíbilo. Naštěstí jsme se ale domluvili a za trochu vyšší nájem mohli zůstat až do posledního dne. 😊

Elektriku nám odhlásili v pohodě, vrátili i celou zálohu, s jejímž vybráním jsme měli trochu problém, protože to poslali šekem. O vybírání šeků jsem psala ZDE. Ostatní šeky se zálohami (z aparťáku a z pojištění) jsme už nechávali proplatit tady ve Spořce, s tím už naštěstí problém nebyl. V odhlášení televize a internetu taky žádný háček nebyl, stačilo jen vystát asi dvouhodinovou frontu. 😲 Když chcete novou službu, to jdete na řadu hned, ale při odhlašování… ouvej, ouvej. 😞

K odhlašování pronájmu nábytku a auta, šéfování letenek, zavazadel a sedadel se na poslední chvíli přidalo ještě shánění mojí těhotenské dokumentace. Kterou nám původně měli předat na poslední prohlídce, ale to se samozřejmě nestalo. Takže místo klidného rozjímání jsme objížděli nemocnice a hledali, kde ty moje papíry vlastně jsou.

Protože nejsme čuňata, jak naše sousedka, chtěli jsme apartmán předat v pořádku. Ona totiž byla děsná kr.va, nezdravila nás, tvářila se vždycky, že nás nevidí, její dcera totéž v bleděmodrém. Když už si dál nemohla dovolit platit nájem tady, museli se přestěhovat. Asi tak měsíc před námi. Paní nejen, že byla protivná jak noc, ale zřejmě ani nebyla moc uklízecí typ (a ještě měli kočku 😄), takže když tam z officu přišli, málem padli do mdlob. Já je sledovala kukátkem jako pravá vesnická drbna. 😎 A docela jsem se bavila, když otevřeli dveře a jen s hrůzou vydechli „ou, shit“. No a pak tam asi 14 dní chodili uklízet a malovat a dokonce museli měnit i některé skříňky u linky.

To bych ale nedokázala, nadělat bordel a zmizet, takže jsme poslední týden uklízeli a šůrovali a leštili a umývali a drhli. Myslím, že takhle čistý ten apartmán nebyl ani před naším přistěhováním. 😉 Ale já mám uklízení v krvi jako dědičnou chorobu a Péťu jsem pošikanovala. 😈 Však nás potom chválili, jak je tam krásně uklizeno, a říkali, že to vypadá, že tam snad celou dobu nikdo ani nebydlel. Dokonce nám vrátili i celou zálohu, protože na apartmánu nenašli jedinou vadu. Jsme prostě dobrý. 👍 Nebo ještě měli v živé paměti, jak vypadal ten sousedčin.😉

Poslední týden jsme si ani nedali naše nejoblíbenější jídla, jak jsem měla původně v plánu, protože jsem před letem nechtěla riskovat nějakou střevózu. Navíc mi zrovna zjistili těhotenskou cukrovku, takže byl ze dne na den utrum i se sladkým. 😭 V den stěhování jsme dokonce dojídali jen polosuchý toustový chleba. Seděli jsme na zemi ve vystěhovaném bytě, jedli ty škrábavý tousty a užívali si prvních 5 minut oddechu po dlouhé době. Opravdu ten poslední měsíc a zejména poslední týden byl dost vyčerpávající. Ale všechno jsme stihli.

Naloženo, můžeme jet.
Pak už nezbývalo než nacpat do kufrů poslední věci, všech 6 kufrů (4 velký + 2 malý) naložit do auta a odevzdat klíče na office. Honem do půjčovny vrátit auto a bááááááááj Arizono, báááááj Phoenixíčko. 💖💗💘 9. prosince jsme odletěli zpět do ČR, kde se po třech měsících začal odvíjet nový příběh, příběh nás tří. Ten už sem ale nepatří.😉

No a to je všechno.

Byla to báječná zkušenost, měli jsme se úplně parádně a zpětně hodnotím jako dva nejhezčí roky v životě. 👍 Jsem strašně ráda, že jsme se rozhodli jet. Určitě nám to v mnohém otevřelo oči, ve všech směrech nás ta zkušenost obohatila a taky nám pomohla dospět. 😄 Jedinou nevýhodou je, že teď pořád cítím vnitřní neklid. Nejradši bych sbalila kufr a jela zase. Indiánská kletba zafungovala spolehlivě. 😉 Nevím ale, jestli se nám to ještě někdy podaří. 😕

PS: Tenhle článek je úplně poslední, který jsem na blog napsala. Po roce a půl od návratu do Čech se mi konečně podařilo tuhle životní kapitolu zaznamenat až do konce. Zezačátku jsem psala, aby moje rodina a přátele věděli, jak se máme a co děláme. Později, hlavně po návratu, jsem začala psát „do úschovny“. Zachytila jsem sem všechny naše vzpomínky a zážitky a kdykoli budu chtít, můžu si je sem přijít zase připomenout.

Žádné komentáře:

Okomentovat